الرقم الموحد920033515
هيئة تقويم التعليم والتدريبالرئيسيةالبحوث والتقاريرالبحوث والدراساتالبحوث المنشورة في مجلات علمية عالمية محكمة

  البحوث المنشورة في مجلات علمية عالمية محكمة

"تشجع الهيئة الباحثين المنتمين إليه والمتعاونين معه على النشر في الدوريات العلمية وأوعية النشر ذات المكانة المرموقة في مجالها سواء من المتخصصة في الاختبارات والقياس أو في المجالات العلمية ذات العلاقة، ويهدف إلى الإسهام في التراكم المعرفي العالمي من خلال مشاركة المجتمع العلمي بعض ما يجريه باحثو المركز والمتعاونون معه من بحوث ودراسات أساسية أو تطبيقية تقدم منهجيات علمية جديدة طبقت في الهيئة وثبت فعاليتها، ويأتي نشرها في إطار المسؤولية المجتمعية العلمية من جانب وسعي الهيئة​ لتبوء  مكانة علمية عالمية في مجال اختصاصه(الاختبارات والقياس) من جانب آخر، كما أن النشر العالمي يمثل فرصة للوصول إلى أكبر عدد ممكن من المتخصصين حول العالم والحصول على التغذية العلمية الراجعة على أوسع نطاق".​​​​​​​​​​​​​​​​​​

Effects of Background Variables of Early Childhood Teachers on Their Concerns About Inclusion: The Mediation R

 Mi-Hwa Park, Dimiter M. Dimitrov and Do-Yong Park

Published in Journal of Research in Childhood Education, 09 Feb 2018

This study examines concerns of early childhood teachers about inclusive education (IE) in infant through 3rd-grade classrooms in the United States and the associated role of teachers’ background ... المزيد  

Guessing and Nature of Multidimensionality Matter: A Cautionary Note on the Use of Fit Indices to Assess Unidi

 Yong Luo and Dimiter M. Dimitrov

Published in Journal of International Education and Practice, Volume 01 | Issue 01 | 2018

Use of cutoff values for model fit indices to assess dimensionality of binary data representing scores on multiple-choice items is a popular approach among researchers and practitioners, and the ... المزيد  

Developing Multistage Tests Using D-Scoring Method

 Kyung T. Han, Dimiter M. Dimitrov and Faisal Al-Mashary

Published in Educational and Psychological Measurement, April 22, 2019

The D-scoring method for scoring and equating tests with binary items proposed by Dimitrov offers some of the advantages of item response theory, such as item-level difficulty information and sco ... المزيد  


شارك على